Een ervaren SEO specialist uitzoeken

Een ervaren SEO specialist, zoals Ralf van Veen, uitzoeken is iets wat ieder bedrijf moet doen om de ambities in de zoekmachines te bewerkstelligen. De reden hiervoor is dat het een lastig vraagstuk voor ieder bedrijf is om de beoogde rankings in de zoekmachines zoals Google en Bing daadwerkelijk te behalen. Het behalen van deze rankings is erg lastig doordat de SEO specialist veel kennis van zaken moet hebben omtrent zowel de wensen van de zoekmachines als het bedrijf dat  hogerop wilt komen. Belangrijk hierbij is om voor de juiste zoekwoorden hogerop te komen (die daadwerkelijk omzet opleveren wanneer de bezoekers binnenkomen op deze zoekwoorden).

Om erachter te komen wat er nodig is om de gewenste bezoekers binnen te krijgen op een website kan er worden gekeken naar wat SEO precies is. SEO is het proces van het hogerop komen in Google en de andere zoekmachines op een aantal zoekwoorden die vooraf worden bepaald. Deze zoekwoorden vormen de kern van het verhaal en het SEO traject waardoor het begin van het traject enorm veel effect heeft op het geheel.

Ieder SEO traject dient te worden uitgevoerd door een ervaren SEO specialist. Het inhuren van een ervaren SEO specialist maakt dat er veel kennis van zaken in huis wordt gehaald waardoor het traject goed kan worden afgerond. Bij een succesvol traject worden de vooraf bepaalde zoekwoorden hogerop in google gebracht. Succes is hierbij het minimaal behalen van de top-3 posities op de beoogde zoekwoorden.

Dit wordt gedaan in drie grote stappen. SEO kan worden onderverdeeld in de technische SEO, SEO content en uiteindelijk het link builden. Het link builden is het onderdeel dat veruit het langst duurt. Dit is een maandelijks proces waarbij continue wordt gewerkt aan de online naamsbekendheid van het bedrijf en het verkrijgen van links van andere websites naar de website van de klant. Dit laat Google zien dat er wordt geschreven over de SEO content die de website heeft staan. 

Op deze manier fungeert een SEO traject als een mes dat aan twee kanten snijdt. Aan de ene kant heeft het effect op de online naamsbekendheid van een bedrijf en aan de andere kant heeft het effect op de rankings van de zoekwoorden die tijdens het zoekwoordonderzoek zijn bepaald. Dit zoekwoordonderzoek is in de meeste gevallen ook uitgevoerd door de SEO specialist die aan het project werkt. Het zoekwoordonderzoek fungeert hierbij als de strategie en de kern van het traject.

https://ralfvanveen.com