Is telefonische acquisitie nog van deze tijd?

Hoe groot is de kans dat wanneer u koud belt naar iemand binnen uw doelgroep, hij of zij precies op dit moment behoefte heeft aan de oplossing die u biedt? Die kans is niet zo groot, namelijk maar 3%. Vaak belt u dus op het verkeerde moment als we het zo bekijken. Bovendien wordt het gemiddelde bedrijf zo’n 17 keer per week gebeld voor koude acquisitie. U bent dus niet de enige die op dat “verkeerde moment” belt. 

Is het tijdperk van telefonische acquisitie voorbij?

Het tijdperk van de succesvolle zakenman die via de telefoon grote deals afsloot zoals in de films, is voorbij. Het internet heeft het leven versneld en iedereen is druk. Niemand heeft meer tijd om met een onbekende uitgebreid te telefoneren. Betekent dit dat u niet meer aan telefonische acquisitie moet doen? Nee, uiteraard niet. Elk telefoontje is weer een kans. Het is een kans om contact te maken en te pitchen. Maar het betekent wel dat het landschap is veranderd. Om uiteindelijk bij die 3% in jouw doelgroep te komen, moet je veel belletjes plegen. Koud bellen kost tijd. En bovendien skills. Eerder hebben wij enkele tips gedeeld in 10 tips voor succesvolle acquisitie. En dit is maar een tipje van de sluier. Koud bellen is een kwestie van doen, heel veel doen. Oefening baart kunst of toch ? Heeft u accountmanagers in huis die dol zijn op koud bellen én tegelijk hun huidige klanten goed kunnen bedienen? Top. Maar niet iedereen beschikt over het schaap met de 5 poten. Of misschien is het waardevoller om deze accountmanagers volledig te laten focussen op het behouden van de bestaande klanten. In dat geval kunt u ook uw acquisitie uitbesteden. Bij Commcom focussen wij ons op enkel en alleen B2B acquisitie. De hele dag door. Wij zorgen voor kwalitatief goede leads waar u zelf geen tijd aan kwijt bent.  Wilt u meer weten over wat uitbesteden voor u kan betekenen? Neem dan contact met ons op. 

 

Dit artikel is geschreven door Commcom in Echt

https://www.commcom.nu/